pondělí 22. června 2015

Depresivní děti touží po penězích, Praha: Milostný dopis ženě, kterou nemilujeme

Přineseme svá srdíčka na dlani
reflexe

Toto slibují Depresivní děti v úvodu inscenace Milostný dopis ženě, kterou nemilujeme. Jak už to tak u mužů ale bývá, ve skutečnosti přichází s nabídkou trochu jiného orgánu.
Býk, jelen, motýl, netopýr, medvěd. Skupina samečků, která v přes dvě hodiny trvajícím představení odvypráví svůj netradiční příběh o Konvalince (single ženě po třicítce). Diváci jsou možná tak trochu frustrováni, jelikož to asi není to, co všichni očekávali. V začátku představení nám sice vtipně samečci popisují, jak vypadá byt třicetileté single ženy, posléze však přechází k smrtelně dlouhé sekvenci inzerátů, kde se seznamujeme s Konvalinkou. S tou si následně každý z udatných online lovců dopisuje, tedy až na medvěda, který bojuje s počítačovou negramotností. Tímto započíná reality show s jediným účelem. Dostat se s Konvalinkou co nejdále a stát se tak králem.
Celé představení mělo několik konců, soudě alespoň dle diváckého potlesku. Opravdový závěr nastal však interaktivní částí s diváky, kdy samečci vytahují přítomné ženy na jeviště a přesvědčují je, ať jsou jejich Konvalinkami a něco jim řeknou do mikrofonu. Jejich „prošení“ je však nekompromisní. Osobně jsem měla to „štěstí“ býti první Konvalinkou, třikrát jsem odmítla a na jeviště jsem byla téměř dovlečena. Možná je to jeden ze způsobů, jakým samečci chtějí dotvořit nelichotivý obraz ženy a po tomto náporu věří, že žena bude stejně nelichotivě reagovat. U mě se zadařilo. Po dotazech, jak bych v online komunikaci na jejich dvoření odpovídala, jsem pronesla: „Já bych vám ani neodpověděla“.
Depresivním dětem se rozhodně nedá upřít smysl pro humor a nápaditost. Nicméně kombinace nucené interakce s hledištěm a nesnesitelné délky představení z celé inscenace tvoří svým způsobem  - v kombinaci s názvem souboru  - také svého druhu inzerát. „Deprese snadno a rychle. Vlastně, velmi pomalu“.
Henrietta Ctiborová






Žádné komentáře:

Okomentovat